الاستدعاء الجزء الثالث
انا علاء الى حياتة اتدمرت وبقى مستنى الموت فى اى لاحظة بسبب تفكيرى
فى الجزء الى فات وصلنا لحد جد خالد قال لى اتشاهد ياعلاء انا اتشهدت بس انا مكنش نفسى اموت كدة دة مش اعتراض على قضاء ربنا لا
بس انا بتمنى انى ماموتش كدة مبقتش عارف اعمل اية بعد ما الخط اتقطع لمة كنت بكلم جد خالد وبعد ما الخط قطع الموبيل رن تانى كان اسلام بيتصل
رديت لقيتو بيتكلم بخوف ولسانة تقيل قولتلو فى اية قالى فتحى قولتلو مالو قال رمه نفسة من الدور الثالث ..........انا مكنتش عارف اتكلم طيب لو اتكلمت هقول اية
طبعا اسلام عمال يتكلم وانا مش برد علية من الصدمة قولتلو خلى بالك من نفسك يا اسلام وقفلت الخط طيب اروح فين اعمل اية اطلع بيتنا تانى واموت فوق ولا انتحر زى فتحى
مش عارف افكرة فضلت ماشى فى الشارع ومستنى اموت ببص جنبى لقيت اعلان على الحائط مكتوب فية الشيخ عبد الحميد عادل لعلاج المس والسحر بالرقية الشرعية
للتواصل ارجو الاتصال ومكتوب رقمة خدت الرقم وسجلتة بسرعة وانا بكتبة لقيت الورقة الى مكتوب عليها الاعلان بتتحرق وفى حاجة على شكل دخان بتلف حولية
وبدات عينى توجعنى جدا تقريبا اتصبت بالعمى لمدة 5 دقائق بعد 5 دقائق فتحت عينى لكن ملقتش نفسى فى الشارع لقيت نفسى فى غرفتى
يالهوى انا اية الى جبنى تانى الغرفة وسمعت صوت فلاش الكاميرا كأن المشهد بيتعاد تانى الكاميرا بتصور لوحدها والمشكلة ان الكاميرا مكنها فوق على الرف
قربت من الكاميرا ومسكتها وشوفت الصور الى صورتها لقيت صورتى وفى حبل حولين رقبتى وبضحك وباصص للصورة كأنى هنتحر فا دورت العدسة بتاعت الكاميرا ناحيتى
قام الفلاش ضرب 3 مرات يعنى الكاميرا صورت 3 صور ببص على الصور لقيت صورة واحد لكن مش انا دة مش شكلى انا قمت ماسك الكاميرا حدفتها على الحائط
اتكسرت بدأت اسمع صوت حاجة بتتشق ببص على السقف لقيتو بيتشق انا قولت اية دة البيت هيقع ولا اية وفجأة الغرفة اتملت دخان كأن الغرفة بتولع
طلعت اجرى على الباب لكن الباب كل ما اجى اقرب من الباب الباب يبعد ويبعد اكتر انا حاسس انى فى حلم مش حقيقة طيب الحلم مش بيخلص لية
انا جة فى دماغى انى اغمض عينى وفعلا غمضت عينى وقعدت فى الارض وكنت سامع اصوتهم وانا قاعد وكنت حاسس بأديهم مشية على جسمى
ادين سخنة وسمعت صوت الله اكبر الله اكبر اذان الفجر حسيت بأصوات بتتعزب فتحت عينى كل حاجة رجعت زى ما كانت والباب كان مفتوح كمان
طلعت الموبيل واتصلت على الشيخ اتصلت حوالى 4 مرات مردش المرة الخامسة رد قال الو قولتلو حضرتك الشيخ عبد الحميد قال اه قال حضرتك مين
قولتلو مش حضرتك بتعالج قال اه قولتلو انا حالتى لو قعدت اكتر من كدة هموت قالى طيب اهدا بس اية الى حصل قولتلو على الى حصل
هوا تقريبا من طريقة كلامة بتقول ان الموضوع صعب قال طيب لو انت ينفع تجيلى الساعة 9 الصبح تعلالى وادانى العنوان طبعا انا قلبى استريح شوية
فضلت صاحى لحد الساعة 9 ابويا قال يابنى انت اية الى مصحيك قولتلو لا عادى مش عايز انام ولا هنام قال انت لابس ورايح فين قولتلو رايح لواحد صحبى
قالى واحد صحبك مين صحبك قولتلو يوووه بئة ماتسبنى بئة واتعصبت قالى اه ما انت كبرت وبقيت تعلى صوتك على ابوك المشكلة انى اتعصبت ومش عارف اتعصبت ازاى
حاسس انى ساعة ما اتعصبت مكنتش فى وعيى قولتلو يابابا والله ما كنت اقصد ازعق بس والله انا مدايق شوية قالى انزل يمكن اعصابك تهدى شوية وسابنى ومشى
نزلت وروحت للشيخ على العنوان الى قالى علية وصلت لبيت من 3 ادوار خبط على البوابة الى تحت فتحلى راجل مش كبير اوى حوالى 30 سنة
قالى انت الى كلمتنى امبارح قولتلو اه قالى خوش دخلت طلعنا الشقة وقعدنا قالى انت اسمك اية قولتلو علاء قالى بص ياعلاء انت حالتك دى غريبة والى حكتهولى غريب
انا يمكن معرفش احلهالك لكن انا هوديك لواحد تقريبا منعزل عن الشارع مبيخرجش للشارع بسبب ان رجلة مشلولة عندة بنت متجوزة بتيجى كل اسبوع تقعد معاة الشيخ دة لية حكاوى غريبة بنتة فى مرة قالت انها بليل شافتة وكأن حد شايلة وبيتحرك بية ودخل على المطبخ ووقف على رجلة ولم قالتلو يابابا انت واقف على رجليك قال دة هما الى شيلنى قالتلو هما مين قالها هما قالتلو ايوة هما مين مردش عليها وفى حكاوى كتير اوى عنة بيجيلو ناس من اخر الدنيا علشان يتعلجو عندة هوا كبير عندة حوالى 70 سنة لكن هوا هيحلهالك انشاء الله
اسمة الشيخ راضى الشيخ راضى من الناس الكويسة جدا راجل بتاع ربنا وهوا من الناس الى مفيش حاجز مابينة وبين ربنا قريب منة جدا جدا
قولتلو بيتقول فى حد بيشيلة وهوا مشلول يعنى انا لسة هشوف حجات اكتر من الى انا شفتة قال لسة الطريق طويل معرفش هوا كان يقصد اية بالطريق طويل
المهم قال يلا نروح للشيخ قولتلو يلا واحنا فى الطريق وانا راكب العربية كل ما العربية تمشى مسافة اشوف واحد راجل اظافرة طويلة وعمال يخبط على دماغة
ويقطع جلد وشة الشيخ قال مالك قولتلو مفيش قال احنا قربنا نوصل المهم وصلنا الشيخ دة كان عايش فى بيت من البيوت القديمة دخلنا الشيخ عبد الحميد زق الباب اتفتح
شفت راجل قاعد على كرسى وعمال يقرأ ويقول قلْ أُوحِيَ إِلَيَّ أَنَّهُ اسْتَمَعَ نَفَرٌ مِّنَ الْجِنِّ فَقَالُوا إِنَّا سَمِعْنَا قُرْآنًا عَجَبًا يَهْدِي إِلَى الرُّشْدِ فَآمَنَّا بِهِ وَلَن نُّشْرِكَ بِرَبِّنَا أَحَدًا
فضل يقررها كتير لحد ما سكت وقال صدق الله العظيم بصلى وضحك وقال ازيك يا علاء هنا بئة كانت الصدمة عرف اسمى منين
يتابع فى الجزء الرابع
انا علاء الى حياتة اتدمرت وبقى مستنى الموت فى اى لاحظة بسبب تفكيرى
فى الجزء الى فات وصلنا لحد جد خالد قال لى اتشاهد ياعلاء انا اتشهدت بس انا مكنش نفسى اموت كدة دة مش اعتراض على قضاء ربنا لا
بس انا بتمنى انى ماموتش كدة مبقتش عارف اعمل اية بعد ما الخط اتقطع لمة كنت بكلم جد خالد وبعد ما الخط قطع الموبيل رن تانى كان اسلام بيتصل
رديت لقيتو بيتكلم بخوف ولسانة تقيل قولتلو فى اية قالى فتحى قولتلو مالو قال رمه نفسة من الدور الثالث ..........انا مكنتش عارف اتكلم طيب لو اتكلمت هقول اية
طبعا اسلام عمال يتكلم وانا مش برد علية من الصدمة قولتلو خلى بالك من نفسك يا اسلام وقفلت الخط طيب اروح فين اعمل اية اطلع بيتنا تانى واموت فوق ولا انتحر زى فتحى
مش عارف افكرة فضلت ماشى فى الشارع ومستنى اموت ببص جنبى لقيت اعلان على الحائط مكتوب فية الشيخ عبد الحميد عادل لعلاج المس والسحر بالرقية الشرعية
للتواصل ارجو الاتصال ومكتوب رقمة خدت الرقم وسجلتة بسرعة وانا بكتبة لقيت الورقة الى مكتوب عليها الاعلان بتتحرق وفى حاجة على شكل دخان بتلف حولية
وبدات عينى توجعنى جدا تقريبا اتصبت بالعمى لمدة 5 دقائق بعد 5 دقائق فتحت عينى لكن ملقتش نفسى فى الشارع لقيت نفسى فى غرفتى
يالهوى انا اية الى جبنى تانى الغرفة وسمعت صوت فلاش الكاميرا كأن المشهد بيتعاد تانى الكاميرا بتصور لوحدها والمشكلة ان الكاميرا مكنها فوق على الرف
قربت من الكاميرا ومسكتها وشوفت الصور الى صورتها لقيت صورتى وفى حبل حولين رقبتى وبضحك وباصص للصورة كأنى هنتحر فا دورت العدسة بتاعت الكاميرا ناحيتى
قام الفلاش ضرب 3 مرات يعنى الكاميرا صورت 3 صور ببص على الصور لقيت صورة واحد لكن مش انا دة مش شكلى انا قمت ماسك الكاميرا حدفتها على الحائط
اتكسرت بدأت اسمع صوت حاجة بتتشق ببص على السقف لقيتو بيتشق انا قولت اية دة البيت هيقع ولا اية وفجأة الغرفة اتملت دخان كأن الغرفة بتولع
طلعت اجرى على الباب لكن الباب كل ما اجى اقرب من الباب الباب يبعد ويبعد اكتر انا حاسس انى فى حلم مش حقيقة طيب الحلم مش بيخلص لية
انا جة فى دماغى انى اغمض عينى وفعلا غمضت عينى وقعدت فى الارض وكنت سامع اصوتهم وانا قاعد وكنت حاسس بأديهم مشية على جسمى
ادين سخنة وسمعت صوت الله اكبر الله اكبر اذان الفجر حسيت بأصوات بتتعزب فتحت عينى كل حاجة رجعت زى ما كانت والباب كان مفتوح كمان
طلعت الموبيل واتصلت على الشيخ اتصلت حوالى 4 مرات مردش المرة الخامسة رد قال الو قولتلو حضرتك الشيخ عبد الحميد قال اه قال حضرتك مين
قولتلو مش حضرتك بتعالج قال اه قولتلو انا حالتى لو قعدت اكتر من كدة هموت قالى طيب اهدا بس اية الى حصل قولتلو على الى حصل
هوا تقريبا من طريقة كلامة بتقول ان الموضوع صعب قال طيب لو انت ينفع تجيلى الساعة 9 الصبح تعلالى وادانى العنوان طبعا انا قلبى استريح شوية
فضلت صاحى لحد الساعة 9 ابويا قال يابنى انت اية الى مصحيك قولتلو لا عادى مش عايز انام ولا هنام قال انت لابس ورايح فين قولتلو رايح لواحد صحبى
قالى واحد صحبك مين صحبك قولتلو يوووه بئة ماتسبنى بئة واتعصبت قالى اه ما انت كبرت وبقيت تعلى صوتك على ابوك المشكلة انى اتعصبت ومش عارف اتعصبت ازاى
حاسس انى ساعة ما اتعصبت مكنتش فى وعيى قولتلو يابابا والله ما كنت اقصد ازعق بس والله انا مدايق شوية قالى انزل يمكن اعصابك تهدى شوية وسابنى ومشى
نزلت وروحت للشيخ على العنوان الى قالى علية وصلت لبيت من 3 ادوار خبط على البوابة الى تحت فتحلى راجل مش كبير اوى حوالى 30 سنة
قالى انت الى كلمتنى امبارح قولتلو اه قالى خوش دخلت طلعنا الشقة وقعدنا قالى انت اسمك اية قولتلو علاء قالى بص ياعلاء انت حالتك دى غريبة والى حكتهولى غريب
انا يمكن معرفش احلهالك لكن انا هوديك لواحد تقريبا منعزل عن الشارع مبيخرجش للشارع بسبب ان رجلة مشلولة عندة بنت متجوزة بتيجى كل اسبوع تقعد معاة الشيخ دة لية حكاوى غريبة بنتة فى مرة قالت انها بليل شافتة وكأن حد شايلة وبيتحرك بية ودخل على المطبخ ووقف على رجلة ولم قالتلو يابابا انت واقف على رجليك قال دة هما الى شيلنى قالتلو هما مين قالها هما قالتلو ايوة هما مين مردش عليها وفى حكاوى كتير اوى عنة بيجيلو ناس من اخر الدنيا علشان يتعلجو عندة هوا كبير عندة حوالى 70 سنة لكن هوا هيحلهالك انشاء الله
اسمة الشيخ راضى الشيخ راضى من الناس الكويسة جدا راجل بتاع ربنا وهوا من الناس الى مفيش حاجز مابينة وبين ربنا قريب منة جدا جدا
قولتلو بيتقول فى حد بيشيلة وهوا مشلول يعنى انا لسة هشوف حجات اكتر من الى انا شفتة قال لسة الطريق طويل معرفش هوا كان يقصد اية بالطريق طويل
المهم قال يلا نروح للشيخ قولتلو يلا واحنا فى الطريق وانا راكب العربية كل ما العربية تمشى مسافة اشوف واحد راجل اظافرة طويلة وعمال يخبط على دماغة
ويقطع جلد وشة الشيخ قال مالك قولتلو مفيش قال احنا قربنا نوصل المهم وصلنا الشيخ دة كان عايش فى بيت من البيوت القديمة دخلنا الشيخ عبد الحميد زق الباب اتفتح
شفت راجل قاعد على كرسى وعمال يقرأ ويقول قلْ أُوحِيَ إِلَيَّ أَنَّهُ اسْتَمَعَ نَفَرٌ مِّنَ الْجِنِّ فَقَالُوا إِنَّا سَمِعْنَا قُرْآنًا عَجَبًا يَهْدِي إِلَى الرُّشْدِ فَآمَنَّا بِهِ وَلَن نُّشْرِكَ بِرَبِّنَا أَحَدًا
فضل يقررها كتير لحد ما سكت وقال صدق الله العظيم بصلى وضحك وقال ازيك يا علاء هنا بئة كانت الصدمة عرف اسمى منين
يتابع فى الجزء الرابع
0 التعليقات:
إرسال تعليق