728x90 AdSpace

Latest News

الأحد، 14 يونيو 2015

: الاستدعاء الجزء الاول

: الاستدعاء الجزء الاول
انا علاء محمد على حياتى كلها تعتبر ضحك وهزار وكمان بنات ومسخرة انا مجبر انى اقول الكلام دة
يمكن ناس كتير هتستغرب لمة اقول انى كمان بشرب مخدرات
لكن هتستغرب برضو لمة اقولك انى عندى 22 سنة انا مهتم بالرعب شوية بس بطريقة مختلفة انا وصحابى الى هعرفكم عليهم بنجيب كاميرات وبنصور
فى اماكن غريبة ونعمل كام خدعة نوقع كوباية نفرقع لمضة النور ندلق دم على الارض نحرك الكراسى كل دة بخدع وننزل المقطع على اليوتيوب
ونعمل نسبة مشاهدة عالية انا فريق العمل بتاعى محمود و خالد و اسلام و فتحى واخيرا انا محمود هوا الى بيصور فتحى الى بيعمل الخدع وخالد هوا الى بيمنتج الفيديوهات وانا واسلام الى بنقوم بالمغامرة
الى هى اصلا ضحك على عقول الناس فى يوم من الايام خالد اتصل بية قالى بقولك اية يا علاء جيبلك مكان ملهوش حل شقة قديمة فى بيت جدى
انما اية تنفع جدا للتصوير قولتلو تمام هكلم الجماعة وهتصل بيك بكرة واجيلك قالى بس بقولك اية هنطلع الساعة 11 بليل يكون جدى نام قولتلو ماشى
طبعا فضلت احضر للموضوع دة وهفكر هنعمل اية وكلمت صحابى قولتلهم يحضرو الكميرات وفى اليوم التانى حضرنا كل حاجة وخالد جاب المفتاح
وطلعنا كانت الشقة فى الدور الاخير قلتلو اية يابنى مفيش نور مش شيفين حاجة قال معلشى اصل الشقة دى بقلها 20 سنة متفتحتش
قولتلو لية قالى لو قولتلك هتضحك قولتلو قول قال من 20 سنة جدى حكالى ان كان فى راجل اسمة عباس راجل بتاع سحر وكدة طبعا كل دة بنتكلم واحنا طلعين
ووصلنا الدور الاخير قولتلو ها كمل القصة شدتنى اوى قال الراجل دة كانت بتجيلو الناس تعمل عندة اعمال وكدة ولمة اصحاب الشقق اعترضو وطلبة منة انة يسيب الشقة
هددهم وقالهم انة هيولع فى الشقق بتعتهم كلهم طبعا الناس قالت دة ساحر كداب مش هيعرف يعمل حاجة لكن فى نفس اليوم شقق البيت كلها ولعت معادا شقة جدى
ومن سعتها الناس بقت تخاف منة وناس قالت دة معاة 1000 جن وناس قالت علية انة مبروك وطبعا بقت الزباين علية كتير وفى يوم من الايام
عباس اختفى الناس قالت انة سافر وفرحو لكن الناس الى كانت بتجيلو تخبط على الباب مكنش بيفتح وبدأو يشمو رائحة وحشة عدى 5 ايام واتضح انة مات فى الشقة
الناس كسرة الباب ودخلو لقوة ميت عريان وجثتة متعفنة كانت نهايتة وحشة قالو ان الجن قتلة وناس قالت انة موت نفسة بس هوا كان مدبوح وكان الدم نشف على الارض كانت الناس تقريبا زى مايكونو فرحو انهم خلصو منة والناس الى كانت بترحلوة علشان السحر فضلو يصوتو ويعيطو
وانتهت حياة عباس على كدة وسابو واهلو لمة جم سابو المفتاح مع جدى بس انا بقول ان هوا وجدى اصحاب اصلا بس جدى مقاليش السبب الى خلة شقتة متولعش وتقريبا مولعتش علشان هوا صحبة اسلام قال ها خلصتو قصة الف لية وليلة قولتلو انا مصدقو على فكرة
قال طب يلا علشان قدمنا شغل خالد وهوا بيحط المفتاح علشان يفتح الباب حسيت بالخوف وكان عندى احساس ان حاجة هتحصل
خالد فتح الباب ودخلنا فتحى كان معجب بالشقة اوى وقال دة هيبقى مكان ناجح جدا قولتلهم ياجدعان انا اول مرة اخاف كدة محمود قالى اوعى تكون صدقت خالد وضحك خالد قال انا قولتلكم الى سمعتة والله اعلم قولتلهم يلا يا جدعان علشان نخلص بسرعة
كنت فعلا خايف جدا وحاسس ان فى حاجة هتحصل كانت رائحة الشقة كأن فى ناس عيشة فيها قولتلهم يا جماعة ولعو الكشفات ولعنا الكشافات
طبعا صحابعى الاربعة وقفين قدامى وخيلاتهم ظهرة على الحائط المفروض انهم اربعة لكن الخيال الخامس جة منين انا وقعت الكشاف من ايدى
خالد قالى مالك يابنى الخيال اختفى قولتلهم مفيش حاجة قولت لنفسى اكيد انت بتتخيل قولتلهم يلا ابدأو انا همشى قدام وانتو اضربو اللمضة الى فوق خليها تفرقع وحد يعمل خيال على اثاث ان فى حد واقف جنبى انا هخش الغرفة التانية وانتو ادونى اشارة
وانا هبدأ فعلا بدأنا دخلت الغرفة وكنت وسمعت صوت بيقول خروج ومع الصوت دة خربشة على الحائط كأنها اظافر قولت هى دى الاشارة خرجت من الغرفة وفعلا الخيال كان جنبى زى ما اتفقنا
لكن دة خيال مين لمة الاربعة وقفين قدامى بصولى فضلو يبصو لنفسهم خيال مين دة فتحى قالى مين قالك تخرج من الغرفة قولتلو هوا مش انت ندهتلى وقولتلى خروج قالى انا كنت هقولك اخرج مش خروج
بدأت اقلق جامد رجعت افكر تانى لا دة الصوت جة من الغرفة الى انا فيها قولت لفتحى هات كشاف جاب كشاف ونورت على الغرفة الى كنت فيها لقيت صندوق اصفر صغير وحولية دائرة
خالد قال دة باين جدى كان عندة حق قولتلو استنى اسمعو كدة الصندوق بيطلع صوت اسلام قال انت يا عم هتخوفنا لية انا مش سامع حاجة قولتلو اسمع انا بئة كنت سامع اية كنت سامع صوت بيقول
خروج خروج من الصندوق هوا هوا الصوت الى ندهلى جيت اقرب خالد قالى لا وكفاية كدة انا ابتديت اخاف ياعم دة تقريبا الغرفة الى مات فيها عباس يلا نخرج بئة قولتلو استنى قربت من الدائرة الى فيها الصندوق ومديت ايدى وانا برة وجبت الصندوق
اسلام قالى انت متأكد من الى بتعملة قولتلو اه متأكدة فتحت الصندوق وحسيت بسخونية فى وشى طلعة من الصندوق فى فى الصندوق ورقة مكتوب قديمة مكتوب فيها
عزيزى القارء بمجرد فتحك للصندوق فأنك تقراء الان وصية عباس شولينى مرلت ثوانى كدة خدتو بالكم مكتوب اية خت بالك يالى بتقراء القصة عباس شولينى مرلت
طب دة اسم بنى ادم مهو مفيش بنى ادم اسمة شولينى ولو اسمة شولينى مفيش اسم بنى ادم اسمة مرلت فضلنا نبص لبعض وكملنا قرائة الوصية الاولى بمجرد ذكر الاسم كامل فبذالك انت استدعيت 2 من الملوك
ويجب عليك التضحية بشخص من الاشخاص وتقديم دمة قربان للملك الاول
الوصية الثانية اقتل شخص من دمك اى احد اقربائك او والديك وقدمة قربان للملك الثانى
اذا لمة تسطتع ان تفعل فقدم نفسك انت قربان قربان للناس الى متعرفش قربان يعنى ضحية اضحى بنفسى او بحد من عائلتى
فى نهاية الرسالة اقول لك يامن فتحت الصندوق فتحت ابواب الارض لتخرج عليك من سيفسد حياتك ويجعلها جحيم انت لن تحتمل اشكالهم ولا عزابهم
بصينا لبعض وفضلنا نضحك بصوت عالى والحكاية فتحت اكتر من كدة ووقعنا على الارض من الضحك ونضحك لحد ما لقينا فتحى اتحدف على الحائط وقفنا تماما ومفيش صوت قولتلو فتحى مالك هوا فضل ماسك دماغة وقال مين الى هزر معايا الهزار دة قولتلو يابنى محدش جة جنبك
بصيت على الارض لقيت ولعة صغيرة قولتلهم اية دة يا جماعة بصو لقيت الولعة الصغيرة كبرت وبدات تمسك فى الحائط طلعنا نجرى خالد قالى سيب الورقة ارميها قولتلو مفيش وقت اجرى جرينا واحنا على السلم لقينا راجل واقف بيبصلنا خالد قال جدى ......
تابع الجزء الثانى
  • Blogger Comments
  • Facebook Comments

0 التعليقات:

إرسال تعليق

Item Reviewed: : الاستدعاء الجزء الاول Description: Rating: 5 Reviewed By: fnon
Scroll to Top