728x90 AdSpace

Latest News

الاثنين، 20 أبريل 2015

(سلسه الغموض )الجزء الثاني

 انا ادهم عبد الرحمن انا الي اتورط في حاجة انا مش فاهمة خالص الجزء الاول لم قرارت انى اروح للعيله اللى بعد عيله سيد الهيلالى عائله رمضان جاد الله العيله اللى ماتت سنه 1914 بس العنوان كان في الاسكندرية يعني في نفس المكان الي انا عايش فية بس كان في منطقة مهجورة وكان في صور لعائلة رمضان كانت مكونة من رمضان وبنتة ومراتة وصورة طفل عندة كام شهر هي دة الصور الي موجودة مع الاسم انا روحت العنوان الي مكتوب وفعلا المكان كان مهجور ولم وقفت قدام البيت لقيت في حد موجود زي ما يكون بواب قربت منا وقولتلو حضرتك مش دة بيت رمضان جاد اللة هو كان مش باصصلي اول ما قولت رمضان بصلي وياريت ما بصلي مكنش بني ادم كان حاجة شبها الحيونات لكن جسم بني ادم اول ما شوفو قولت اعوز باللة من الشيطان الرجيم قرب علية شوية انا اول ما شوفتو بيقرب جريت علطول بس شوية ورجعت ملقتوش انا قولت الحمد للة دخالت البيت لان الباب كان مكسور ومفتوح البيت كان مهجور من سنين انا قولت لنفسي طب انا اعمل اية دلوقتي انا جيت هنا عشان افهم اي حكاية السلسلة دة دورت في البيت علي اية حاجة ولقيت في صور لرمضان ومراتة وبنتة الي عندها 5 سنين تقريبا والطفل كان ام شايلة ومكتوب تحت الصورة اكمل السلسلة انا كل دة شيفة بنور الي جي من الشارع يعني اول ما الدنيا بقات ليل بقا البيت ظلمة انا مكنتش شايف اي حاجة بس بدء يظهر حاجات قدامي الاول شوفت رمضان وكان بيضحك وبعدين شوفت البنت وكانت بتعيط وبعد كدة شوفت الطفل كان نايم علي الارض وامة بصة في وشة ومركزة معا وانا ميت من الرعب ومش عارف اعمل حاجة انا من كتر الخوف نمت ولم صحيت كان الدنيا نهار ولقيت الطفل موجود علي الارض وبيعيط قربت منا بحظر وبصيت في وشة عشان القي وش جميل طفل عندو شهور شلتو من علي الارض عشان القي الدنيا بقت ظلمة وامة قدامي وبتبصلي وتشورلي اني اجبلها الطفل سبت الطفل علي الارض وبعد كدة شورتلي علي فوق الدور التاني عايزاني اطلع الدور التاني قولتها حاضر ومشيت من جانبها بهدوء وطلعت عشان القي رمضان جاد اللة قاعد علي كرسي وبنتة بتركع لحاجة انا مش شايفها ولقيت البنت بصلت لبوها وبعد كدة جات علية انا رجعت لورا بس لقيت الست وقف ورا يعني مش هعارف اتحرك البنت وقع منها كتاب ونزلت اجيبة وبعد كدة كل حاجة اختفت والدنيا رجعت نهار تاني ومفيش حد موجود جانبي الكتاب كان مكتوب علية السلسلة فتحت الكتاب وكان مكتوب فية (اذا قرات هذا الكتاب سوف تصبح من السلسلة وسيكون الموت لك ولعائلتك) وتاني صفحة كان مكتوب فيها يجب تنفيذ المطلوب لتكمل السلسلة السلسلة عبارة عن تسخير عائلة او مجموعة من الناس لعبادة الشيطان والجن انا اول ما قريت الكلام اترعبت وبعد كدة كملت ولقيت ان شرط يكون كل عائلة مرتبطة بلي قبلها يعني يكون في بنهم صلة قرابة او صلة نسب اي حاجة انا قولت انا مليش دعوة بلحكاية دة انا همشي بس لم خرجت عشان امشي لقيت رمضان ومراتة وبنتة والحارس الي لقيتو قبل قدام الباب الكل كان موجود لقيت الي اسمة رمضان دة نطق وقال لازم تكمل السلسلة قولتلو ازي قالي السلسلة كانت وقفت من زمان وجي صحبك فتحا تاني وكانت نهايتة الموت هو واخو وانت الدور جي عاليك وقدامك حل لا انت تموت لتجيب السادس قولتلو اجيب السادس ازي قالي تشوف حد من قرايب صحبك سليمان قولتلو انا مش فاهم قالي السلسلة الي ابتاها سيد الهيلالى وبعد كدة كملتها انا وبعد كدة عصمت التركى وبعدي احمد سعيد الشرقاوى واخرهم كان صحبك سليمان عبد الرازق الي فتح السلسلة تاني بعد 21 سنة قولتلو يعني اعمل اية قالي شوف مين قرايب سليمان وبعد كدة ارمي الكتاب هناك واوعك انك تخرج من السلسلة وسبني اخرج من البيت وانا مش فاهم اي حاجة الي اني اكمل السلسلة مفيش حل تاني وفعلا دورت علي قرايب سليمان وقعت اسال وادور وانا بفكر في اية الي هيحصلهم لم ارمي عندهم الكتاب لحد ما لقيت انو لية عمة ورحتلها عشان اعزيها ورمات الكتاب ورجعت البيت عشان القي عائلة سيد الهيلالى و عائله رمضان جاد الله موجدين في البيت ووعيزني اروح ثالث بيت الي كان ساكن فية عائله عصمت التركى الي ماتت 1947 والي مش فاهم لية انا عملت الي علية ورمت الكتاب بس كلهم بيقول كلمة وحدة البيت الثالث والعائلة السابعة 
انتظروا البقيه فى الجزء الثالث
  • Blogger Comments
  • Facebook Comments

0 التعليقات:

إرسال تعليق

Item Reviewed: (سلسه الغموض )الجزء الثاني Description: Rating: 5 Reviewed By: غير معرف
Scroll to Top